fredag 18 maj 2012

Vårliga vindar - Tredje bloggen

Igår (15 maj 2012) var en något lugnare dag än den dagen före med allt dator-krångel som tycktes hända, visserligen mitt eget fel men dock. Denna vila behövde både min kropp som själ.
Idag (16 maj 2012) piskade regnet på rutorna och väckte oss. Det blåser, om inte fullt, så i alla storm.
Vindarna var västliga, förmodar de kommer att vara så, resten av dagen. Lite ruggiga känner vi oss, maken och jag.
Var ute i vädret och gick en tur, först till kyrkogården, allt var på plats, vädret till trots.
Det gick inte att gå upprätt så vi fick gå in och ta på vinterkläderna....igen.

Mörk himmel och vredgat hav.


Sedan gick vi till havet, där kunde vi inte gå ända ned till strandkanten, vågorna piskade högt upp och det fanns inte mycket mer än grästuvor att gå på. Vilken kraft o makt, vädret har. Det blev att vända och gå hem igen.
Intet för-ty, det var skönt att komma inomhus och få sig en varm kopp kakao med grov (lever"tjohej")- smörgås.
Kände mig som liten tös, då man varit ute i kylan och kom hem till mor, samma omsorg men utan henne.
Solen kom för ca tre (3) timmar sedan, den inte bara värmer oss människor, utan även marken o havet.
Nu är jag trött och känner mig en aning förkyld så jag skall försöka vila en stund.
Till dess att jag har något att "rapportera" från mina tankar, helst utan förkylning, hälsar jag;
Ha det!

PS. Har inte publicerat detta inlägg den 16 maj 2012, enär det blev Kristi Himmelsfärdsdags-förberedelser, denna dag. Gör det nu idag den 18 maj 2012. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar